تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

عکس| بهترین سامانه دفاعی مقابل جنگنده رادارگریز اف ۳۵

سامانه S-۴۰۰ قادر به ردیابی و هدف‌گیری همزمان تا ۸۰ هدف مختلف است و می‌تواند با موشک‌های مختلف از جمله موشک‌های ضدبالستیک، ضدجنگنده و ضدکروز شلیک کند. این سامانه می‌تواند اهدافی را تا فاصله ۴۰۰ کیلومتر و در ارتفاع ۳۰ کیلومتر رهگیری کند، که آن را به یکی از کارآمدترین سیستم‌های پدافندی جهان تبدیل کرده است.

بهترین سامانه دفاعی برای مقابله با جنگنده رادارگریز اف ۳۵

رویداد24| یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اس ۴۰۰ توانایی مقابله با هواپیماهای رادارگریز مثل F-۳۵ است که آن را در برابر فناوری‌های پیشرفته دشمنان به یک ابزار موثر تبدیل می‌کند.

اس ۴۰۰ یک سامانه پدافند هوایی بسیار پیشرفته است که توسط شرکت روسی آلماز-آنتی توسعه یافته و در سال ۲۰۰۷ وارد خدمت ارتش روسیه شد. این سامانه به عنوان یکی از مدرن‌ترین و کارآمدترین سامانه‌های پدافند هوایی در جهان شناخته می‌شود و برای مقابله با انواع تهدیدات هوایی از جمله هواپیماهای جنگی، موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و حتی پهپادها طراحی شده است.

ویژگی‌ها و توانمندی‌های اصلی اس-۴۰۰

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های اس-۴۰۰ توانایی آن در رهگیری و مقابله با چندین هدف هوایی به صورت هم‌زمان است. این سامانه می‌تواند تا ۳۰۰ هدف را به طور هم‌زمان رهگیری کند و به صورت همزمان به ۳۶ هدف حمله کند.

سامانه اس-۴۰۰ از چهار نوع موشک مختلف برای پوشش بردها و انواع تهدیدات استفاده می‌کند.

یکی از قابلیت‌های کلیدی اس-۴۰۰ توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک است. این سامانه قادر است موشک‌های بالستیک با برد کوتاه تا متوسط را قبل از رسیدن به اهداف خود رهگیری و منهدم کند. این ویژگی اس-۴۰۰ را به عنوان یک سامانه دفاع موشکی بسیار مؤثر مطرح می‌کند.

عکس| بهترین سامانه دفاعی برای مقابله با جنگنده رادارگریز اف ۳۵

نظرات شما